Bangkit

Ray FL
0


D(caps)i keheningan pagi, sewaktu dunia sunyi, bisikan keinsafan mensucikan jiwa.
Bermulakah perjalanan ke satu dimensi; Alam tak terlihat. Realisasi terbangkit memancar kemilau yang tak akan lekang oleh waktu.

Di sebalik tabir ilusi, tarian cahaya terbang ke atas langit kesedaran dan  penerbangan itu tak mungkin berkesudahan. Seorang pencari akan terus mencari, menziarah dari minda ke minda, menyusuri lekak lekuk menuju destinasi kudus ke dasar jiwa, meneroka kebenaran yang ditemu di sana.

Irama meditasi mengalir seperti aliran sungai yang menyuburkan taman penumpuan, memekarkan bunga-bunga yang tumbuh.
Pengertian berkembang, kelopak-kelopak pun terbuka dilindungan waktu.

Di bawah pohon Bodhi, tempat kesunyian memerintah, kebijaksanaan  menahan diri dengan tenang. Nafas bergabung dengan panduan dalam pelukan masa kini, menyedarkan hati yang lama tertidur bahawa perjalanan hidup adalah satu rahmat.

Bersama hembus udara bersih dari puncak gunung, seorang pencari merenung ke wajah Penciptanya untuk satu kepastian. Di luar batasan ruang dan masa, pelukan suci mendakap kebangkitan jiwa.

Di katedral hati, ada cinta bersemayam. Dalam bisikan jiwa, ketuhanan berdiam. Semuanya berpadu. Semuanya bersaksi bila akhirnya kesedaran mengutuhkan peribadi.

Pelarian seorang pencari melampaui tabir ego, tempat ilusi terbelah membangkitkan semangat. Biarlah cahaya memandu jalan. Dalam meredah labirin kehidupan, dalam mencari tempat pelindungan diri, apa pun yang terjadi, kebenaran pasti terungkap.

Tags

Post a Comment

0Comments

Post a Comment (0)

#buttons=(Accept!) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Ok, Go it!