Suara Syurga

Ray FL
0


Di atas pelantar kesedaran, alam spiritual mengungkap kisah Syurgawi. Malam mendakap jiwa yang terbang menari dengan bintang. Berbahagialah bermandikan cahayanya.

Langkah bermula di jalan jiwa bersuluhkan rahmat kebijaksanaan menerang kegelapan. Lembah kelam sebuah bayang-bayang direntas menembusi pergunungan hidup. Setiap jurang dilangkah dan dilangkau. Ketenangan dicari di dalamnya.

Ketika ketenangan itu ditemu, percikan api menyala di dasar diri. Api itu adalah api kebangkitan. Api yang menjadi cahaya menerangi perjalanan. Lapisan ego dikikis, ketelusan jiwa diserah.  Hati dibuka untuk melihat dan mendengar semesta menggemakan suara Syurga. 

Tarian jiwa berpadu menghubungkan semua makhluk, langit dan bumi. Hidup dan mati. Nilai-nilai ditemukan ketika cahaya cinta terjalin kukuh. Sinarnya meruntuhkan tembok perbezaan lalu memantulkan cahaya dan gema dari Syurga.

Dihening hati, terdengar bisikan rahmat. Panggilan Syurga membimbing jiwa ke tempat yang selalu dituju dalam mimpi. Diiring doa dan meditasi,  jiwa terbang, menuturkan bicara Syurga, bermandikan cahaya cakerawala.

Cinta adalah intipati kepada setiap yang bernyawa. Nyalaan api cinta menyemarakkan semangat, membakar hati. Dalam rangkulan cinta, jiwa bersatu dengan ketenangan lalu memunculkan kebahagiaan. Penyatuan Syurgawi adalah ciuman suci yang kekal abadi.

Melangkaui kekangan masa, semangat melambung tinggi. Di alam keabadian, misteri kehidupan mencurah-curah bagai air hujan di musim tengkujuh. Masa lalu, kini dan masa depan bergabung menjadi satu, seperti roda hidup yang tak akan berhenti berputar.

Biarkan jiwa menari di alam ini. Benarkan ia merangkul misteri-misteri semesta ; Langit dan bumi. 
Semoga kata-kata ini menyalakan percikan dalam diri, dan membawa jiwa-jiwa yang mencari kebenaran kepada kebenaran, dalam langkah untuk memulakan perjalanan cinta ke Syurga.

Tags

Post a Comment

0Comments

Post a Comment (0)

#buttons=(Accept!) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Ok, Go it!